Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

donderdag 9 februari 2012

Een blank hoofddoekmeisje in een woestijndorp

Op vakantie in Tunesië trof ik ooit een blank hoofddoekmeisje aan in een piepklein woestijndorp. Groot was mijn verbazing toen ik haar Nederlands hoorde praten. Ik probeerde met haar in gesprek te komen, maar terwijl de andere kinderen uit het dorp mij joelend omringden om een 'stylo' te pakken te krijgen, glipte ze weg. Ondanks dat het dorp slechts enkele lemen huizen bevatte, bleef ze onvindbaar.
Mijn fantasie draaide op volle toeren. Wat deed een Nederlands meisje in die streek? En waarom vluchtte ze weg?

Het boek 'Gesmokkeld' geeft een verzonnen antwoord op die vraag. In dit spannende boek, voor kinderen die van boeken met veel plaatjes houden, blijkt Isra ontvoerd te zijn door haar gescheiden vader.
Ciro, een elfjarige Nederlandse jongen op vakantie,  verzint een manier om haar naar de ambassade te smokkelen zonder dat zijn ouders het ontdekken. Daar loopt het bijna fout af.

Je kunt delen van het boek inzien op de website van Delubas *klik*

Speciaal geschikt voor de komende kinderboekenweek die over het ontdekken van de wereld gaat.

2 opmerkingen:

  1. Ziet er echt mooi en spannend uit! Ik wil hem wel lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. altijd leuk als je het verhaal (de inspiratie)
    achter een boek kent!

    had wel even moeite met het woordje blank,
    omdat noordafrikanen zichzelf ook graag zo betitelen,
    ooit vertelde mijn vader mij dat westeuropeanen tot het bleke ras behoorden:)))

    BeantwoordenVerwijderen