Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

maandag 30 juli 2012

Gebeurt er nog wat?

De opmerkzame lezer zal gezien hebben dat er de laatste tijd weinig nieuws op mijn website vermeld werd. Daar komt verandering in, hij wordt binnenkort gereviseerd!
Maar dat jullie niet denken dat er in de tussentijd niet gewerkt wordt! Vandaar alvast een overzicht van (snel tot over een tijd) te verwachten zaken:

* Allereerst is net het boek Thuis van www.silviebuenen.nl en mij uitgekomen. We zijn er allebei superblij mee!





* Dan volgt alweer snel (september of oktober)Naar de manege, het prentenboek in de WilleWete-serie dat Margot Senden zo prachtig illustreerde. Een prentenboek over maneges en paarden voor kinderen van ongeveer 4 tot 6 jaar. Het is op een haar na klaar.

* In het voorjaar volgt een nieuw deel in de Willewete-serie. Naar het ziekenhuis is net 'proefgeluisterd' door Stef van 3 en Niek van 5. Ze hebben het bijna helemaal goedgekeurd. Vooral de kleurtjes gips en de cliniclowns stelden ze erg op prijs. Marjolein Hund gaat het illustreren en daar heb ik al hoge verwachtingen van.

* Ondertussen schrijf ik driftig verder aan Paniek om Jumper dat in januari 2013 gaat verschijnen. De helft staat op papier en het wordt een tranentrekker. Wees voorbereid!

* Het eerste deel van de ponyserie over Kai en Kira hoeft 'alleen nog maar' geillustreerd te worden en dan kan het ook in november in de winkels liggen. Een combinatie van foto's en illustraties gaat dat worden. Vast heel mooi!

* Dan verschijnt er (waarschijnlijk in januari of februari) een nieuw boek van me in de serie Gestreepte Boekjes. Een daverend onweer gaat over twee kinderen die in hun kano afgedwaald zijn van de groep en in een vreselijk noodweer terechtkomen.

* En ondertussen is er nog een stagiaire heel hard aan het werk om een verhaal van me te illustreren. Over dat geheime project vertel ik over een tijdje meer.

* En o ja, er is nog een 'nieuwe' uitgever bezig met de redactie van een 12-plusboek. Dat geheime project verschijnt waarschijnlijk ook dit najaar. Niet vergeten, dat was ook nog zo...

* De mensen die 'Zusje, dat ben ik' wilden lezen, maar niet meer zulke goede ogen hebben kunnen blij zijn dat van 'Zusje' binnenkort een luisterboek verschijnt. Ook voor alle mensen die nog goed kunnen lezen, maar liever luisteren.

Dat is dacht ik voorlopig toch een prachtig lijstje om mij van de straat te houden? Niet dan?


1 opmerking: