Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

dinsdag 4 maart 2014

Ambachtelijk is uit!

Ik herinner het me nog zo goed.
Vroeger, toen alles beter was en leuker en we nog gelukkig waren omdat we niks hadden, toen ja, vlogen de vogeltjes in deze tijd af en aan met takjes, sprietjes en haren van de hond om een mooi ambachtelijk en degelijk nest te bouwen.
Zoals hun ouders het deden.
En de ouders van hun ouders.
Maar die tijd is voorbij, waarom zou je niet prefab gaan wonen als dat handiger is en het huis ook nog steviger wordt. Dan houd je tijd over om gewoon lekker in de berkenboom zittend je mooiste lied te fluiten. (Klik op de foto voor een vergroting)

2 opmerkingen:

  1. Waar heb je dit dan gezien. Wat geinig. Mooie recycling. Heel modern, ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in de buurt, tijdens een wandeling. Ik heb het idee dat het geen recycling is, want de eigenaar wil de klos touw vast nog gebruiken :-) Het is waarschijnlijk een winterkoninkje. Die bouwen de raarste gaten en sleuven dicht. Er woonde er ooit een in de brievenbus van mijn oom. Moest de postbode er elke dag aan denken de post aan de deur af te geven.

    BeantwoordenVerwijderen