Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

donderdag 20 september 2012

Gedicht voor een oma die 80 wordt

Regelmatig kijk ik even in mijn statistieken op welke zoekwoorden men op mijn blog belandt.
De vreemdste zoekterm die ik ooit had was 'mevrouw moet broekje uit'. Waarschijnlijk zocht die persoon iets anders, maar hij (zij?) kwam uit bij mijn column over de kanaries die van de staarten van de vogeltjes in de kerstboom een nest hadden gemaakt, waarna de vogeltjes in hun blote kontjes kerst moesten vieren. (Nu ik dit schrijf, bedenk ik dat de komende dagen de bezoekerscijfers wel weer onrustbarend zullen stijgen.)
De laatste weken komen er steeds weer dezelfde zoektermen boven bij dit blog. Het zijn hardnekkige variaties als 'gedicht voor een oma die 80 wordt' , 'gedicht voor 80-jarige oma' of 'mijn oma wordt 80'.
Ik zou niet weten via welke tussenstappen je dan bij mijn blog komt. Ik heb het zelf geprobeerd via die zoektermen, maar dan kom ik niet hier uit.
Ik heb alleen een gedicht over een oma die dood is, maar dat zal niet gepast zijn op haar 80-jarigenfuifje. http://www.nettyvankaathoven.blogspot.nl/2012/06/nog-meer-toptalent.html

Maar goed, waarom plaats ik dit blog?
Om de zoekers naar dat ene te gekke, wauwe, gedicht voor die leuke oma te plezieren.
Ik beloof plechtig dat er nog voor het einde van dit jaar een gedicht geschreven wordt, door mij persoonlijk, voor een oma die 80 wordt! En dat zal dan vrij te kopiëren zijn. Is dat geen mooi gebaar?
Mocht je daarna een mooie foto hebben waar je dat gedicht voor je oma voordraagt, dan plaats ik hem ook nog hier. Misschien.
Heb je haast, is ze al snel jarig of denk je, die van mij haalt vast de 80 niet, ze loopt nu de halve marathon al niet meer vloeiend uit, maar ze verdient wel een gedicht, neem dan even contact met me op. Dan kijk ik wat ik kan doen.
In ieder geval heb ik het ultieme cadeau voor in oma's achtertuin al voor je geselecteerd: klik op de foto. Echt, je doet haar nergens een groter plezier mee!

Edit:
Het gedicht is inmiddels geschreven en staat hier (klik)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten