Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

woensdag 30 januari 2013

En wat zeggen de anderen ervan?

Je kunt als schrijver dan wel denken en hopen dat je een goed boek hebt afgeleverd, het blijft toch altijd spannend wat anderen ervan vinden.
Inmiddels hebben een aantal mensen Kappen nou! gelezen.

Annemarie schrijft op Leestafel onder andere:
Netty van Kaathoven vertelt het verhaal recht voor zijn raap. Leander heeft iets gedaan wat niet goedgepraat kan worden en dat doet de auteur dan ook niet. Leander zal de gevolgen van zijn daad onder ogen moeten zien. Doet hij dat niet dan zal hij de rest van zijn leven moeten leven met een ondragelijk schuldgevoel.
En ook:
Kappen Nou! is vlot en vloeiend geschreven. Een lekker wegleesboek.
Ik ben erg blij met haar positieve recensie. De hele recensie lees je hier: Leestafel

Op JaapLeest verscheen ook een recensie. Ik kreeg van Jaap een 6,5. Dat is een ruime voldoende weliswaar, maar uiteraard ga ik met mijn volgende boek voor een dikke 8 van Jaap :-)

Jaap is kritisch op een aantal punten, maar ook positief. Hij schrijft onder andere:
Van Kaathoven beschrijft geloofwaardig het schuldgevoel van Leander, zijn moeizame omgang met de zwaargewonde vriend en de stille verwijten van de nabestaanden. Kappen nou! is een vaardig geschreven verhaal en leest lekker weg.
En ook:
Dit is geen echte young adult maar een vlot leesbaar boek voor kinderen vanaf een jaar of dertien. Van Kaathoven trapt gelukkig niet in de valkuil om plotseling hip te gaan schrijven en allerlei moderne taal te gebruiken waarvan ze denken dat jongeren die gebruiken.

Zelf zou ik eerlijk gezegd dit boek niet aan de meeste kinderen onder de 14 voorleggen. Afhankelijk van hun levenswijsheid natuurlijk. Het grote verschil kan zijn dat Jaap in een grote stad woont en dus andere jongeren om zich heen ziet dan ik op het platteland. Ik weet het niet, het zou kunnen.
De hele recensie (ook de kritiekpunten) lees je hier: JaapLeest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten