Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

dinsdag 17 april 2012

Vervolgcursus boekvazen maken










Het eerste deel (voor de absolute beginners) van de cursus boekvazen maken staat hier:
http://www.nettyvankaathoven.blogspot.com/search/label/Boekvazen
Maar ineens, zoals dat bij rages en hypes gaat, zijn mijn boekvazen helemaal in!
Gisteren, tijdens de schoolbezoeken in Mol, waren juffen en kinderen enthousiast over mijn tentoongestelde boekvaas. De kinderen wilden meteen hun schoolboeken creatief gaan omvormen, maar dat scheen dan weer niet te mogen. En vandaag kregen een paar collega's geweldige plannen voor een toepassing. Dus ik laat er voor de 'gevorderden' nog een paar zien.
Ik zal ze deze keer wat dichterbij tonen, misschien ontdek je dan hoe makkelijk ze gevouwen zijn. Klik op de foto's voor een vergroting. Experimenteer er rustig op los, ik heb nog veel meer variëteiten ooit gemaakt, maar niet allemaal gefotografeerd. Experimenteer ook eens met boeken met plaatjes erin. Dat geeft weer een ander effect.
Er komt geen schaar aan te pas, er wordt geen bladzij uit het boek verknipt. Dat is de uitdaging natuurlijk. Je gaat het boek niet vernachelen! Je kunt het dus altijd nog een keer lezen.

Bedachte toepassingen:

- Verras je moeder op Moederdag met een vaas met een kunstroos erin (kost maar een euro)
- Versier de etalage van je boekwinkel met boekvazen
- Pimp je saaie boekpresentatie met een stel boekvazen van je nieuwe boek
- Breng een rijtje boekvazen naar je oma voor op de vensterbank in plaats van die verdorde planten
- Geef je vriend die allergisch is voor ezelsoren een fonkelnieuw boek als boekvaas gevouwen cadeau (therapeutisch verantwoord)
- Vouw elk boek in je boekenkast dat niet de moeite waard is om opnieuw te lezen tot een mooi object (toch nog waar voor je geld)
- Vouw al je eigen beheerboeken die nog op je zolder liggen om tot een kunstwerk en verkoop ze op Koninginnedag op straat (toch nog een beperking van je verlies)


Laat een bericht achter onder dit blog als je nog een leuke toepassing weet en ik zet hem erbij. Met eervolle vermelding natuurlijk.
En om jullie uit te dagen: Je mag tot 10 mei foto's van jouw geweldig mooie boekvaas sturen (liefst ergens waar de vaas wordt toegepast) naar mijn mailadres: nettyvankaathoven(apenstaartje)casema.nl en de vouwer van de leukste vaas krijgt een boek van mij naar keuze cadeau. Je mag ook de foto hieronder zetten als dat lukt bij het antwoorden (heb ik nog niet uitgevonden of dat kan).

En mochten er veel mensen dit echt te moeilijk vinden, dan overweeg ik een stap-voor-stapboekje uit te geven over het vouwen van boeken. Wordt vast net zo'n hype als het wildbreiboek van een collega.

Om dit blog niet te 'zwaar' te maken, plaats ik een paar andere foto's in een nieuw blog hierboven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten