Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

zaterdag 6 juli 2013

Daar knapt een boek toch zo van op!

Een aantal jaren geleden schreef ik een Vlaams Filmpje (dat is een boekje) over Fleur. Een meisje dat van alle dieren houdt en een hoofd vol vragen heeft. Een vlieg op de boterham heette het.
Over de keuze van de illustrator had ik niets te zeggen, sterker nog: ik kreeg het boekje kant-en-klaar in de bus en zag toen de plaatjes voor het eerst.
Ik was, laten we het zo zeggen, niet meteen enthousiast over de illustraties.

Na een paar jaar liep de licentie van Averbode op het boekje af en ik wilde er graag iets nieuws mee doen.
Arwen Luijten, die graag dieren illustreert (en die komen er veel voor in het boekje), wilde het als stagiaire voor haar opleiding aan Sint Joost in Breda graag opnieuw illustreren. Het boekje kreeg ook een nieuwe naam: Mierenleeuwen kijken. Want dat is wat fleur en Fenner graag samen doen.

En ik moet zeggen: daar knapte het boekje erg van op!
Ze maakte er een fleurig geheel van en portretteerde Fleur en Fenner als kinderen zoals ik ze me had voorgesteld.
Het boekje ligt nu bij de drukker, want Arwen gaat het in haar trots natuurlijk ook wel breed verspreiden.
Over een paar weken is het voor 12 euro bij haar te koop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten