Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

maandag 16 december 2013

Marokko 9 - Verliefd



O, wat ben ik toch vreselijk verliefd op de prachtige steentjesmozaïeken in Marokko. Overal waar je komt zie je dit prachtige handwerk. Alle steentjes worden een voor een op de muur gezet, voorbereiden in grotere tegels doen ze daar nog niet.

Wat je hier ziet zijn allemaal onderdelen van de indrukwekkende Koning Hassanmoskee in Cassablanca. Een stad waarvan de gemiddelde Marokkaan zegt dat je de prachtige moskee moet gaan bezoeken en er dan heel snel weer verdwijnen moet om naar een echt mooie plaats te rijden zoals Rabat of Fes. Ze hebben gelijk, vind ik.

Helaas mochten we deze keer niet naar binnen omdat het vrijdaggebed net zou beginnen. IJverige mannen hielden ons op verre afstand van de deuren waardoor de duizenden moslims (gescheiden) binnen stroomden. Maar ook van buiten was de moskee prachtig, al moet er hier en daar wel al flink worden gerestaureerd. De vorige keer dat ik Marokko bezocht was de moskee net klaar en piekfijn in orde. Toen heb ik ook delen van de binnenkant mogen bewonderen.
Klik op de foto's voor een vergroting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten