Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

dinsdag 7 januari 2014

Laat maar van de persen rollen!

Nieuwe boeken zijn fijn, maar ik ben ook dol op herdrukken! Dat betekent dat ze helemaal op zijn en de uitgever er nog meer vertrouwen in heeft. Te vaak worden tegenwoordig boeken gewoon uit het fonds gehaald, omdat nieuwe boeken meer verkoop opleveren.

Een vlieg op je vork, het moppenboek dat ik samen met Lizzy van Pelt schreef en dat zo prachtig werd geïllustreerd door Lisa Brandenburg is al herdrukt door Uitgeverij de Inktvis. Weer een hardcover. Het wordt veel gebruikt op scholen door kinderen die moeite hebben met lezen of die er gewoon helemaal geen plezier in hebben. Doordat de moppen snel te lezen zijn en leuk om na te vertellen, grijpen kinderen wel naar dit boek, als opstap naar echt leesvoer. Bijvoorbeeld de andere makkelijklezenboeken in de Kokkelreeks. En daar is het nou net voor bedoeld.

In de kinderboekenweek over sport werd mijn eerste paardenboek SOS Paard verdwenen een tijdje laag geprijsd en de gevolgen zien we nu al: de vierde druk is onderweg. En deel 2 Gaat Vicca het redden? komt meteen mee in een derde druk. Dat gaat mooi zo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten