Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

donderdag 2 januari 2014

Een vers nieuw boekenjaar!

Een vers nieuw boekenjaar, ik heb er zin in.

Afgelopen jaar besloot ik het wat rustiger aan te doen op schrijfgebied en wat meer te gaan tekenen/schilderen. Dat leek me ook goed te passen bij de terugloop in kinderboekenland, waarbij uitgevers minder gaan publiceren.
Maar het bleek door enthousiasme van uitgevers en werkdrift bij mij anders uit te pakken, er kwamen meer boeken uit dan verwacht, deels natuurlijk al geschreven in 2012.

Op een rijtje, in 2013 verschenen:

Bij Clavis:
* Kai en Kira willen een pony
* Paniek om Jumper
* Naar het ziekenhuis

Bij De Inktvis:
* Een valse pony?

Bij De Gestreepte Boekjes:
* Een daverend onweer

Met drie illustratie-stagiaires maakte ik een boekje. We gaven ze uit in eigen beheer en verkochten ze in eigen kring, met name het derde boekje is ook ruim ingekocht door de biebs, dus daar moesten we snel bijdrukken:
* Mierenleeuwen kijken, met Arwen Luijten
* Jet gered, met Janine van der Land
* Ssst, opa slaapt, met Linda Heesbeen

Dat waren dan toch acht nieuwe titels in 2013, naast de herdrukken van enkele paardenboeken.

Voor 2014 staan minstens in de planning:

Bij Deltas:
* Eendje gered
* Zing Goma, zing (over een talentenjacht)
* Een meidenboek over een boomhut en een superspeurhond
* Tractor Teun (dat nog moet worden afgeschreven en goedgekeurd)

Bij Clavis:
* Ruzie om Rena (deel 6 van de Paardenmeiden)
* Deel 2 van Kai en Kira
* Deel 7 van de Paardenmeiden (in het najaar)

* En een leuk project over een koning dat nog geheim is
(De laatste drie boeken moeten nog worden geschreven)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten