Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

donderdag 10 januari 2019

Laos/Cambodja 10 - van A naar B

We reisden in Laos en Cambodja voor een groot deel met een touringcar. De eerste twee dagen in Laos trouwens met een boot over de Mekong.
Maar we kwamen ook vaak op plaatsen waar de bus niet mocht komen, of niet kon komen, of waar de brug net weg was gespoeld en provisorisch was hersteld, zodat er wel een minivan over kon, maar geen bus. Of onze koffers moesten worden vervoerd terwijl we zelf gingen lopen. Of we wilden een stukkie varen over de prachtige Mekong, of we hadden een vrije dag en trokken er zelf op uit. En dan moesten we van A naar B in...
Tja, in feite kun je daar op pad met alles wat nog rijdt of wat nog drijft. Is er een persoon in de buurt dan spreek je een prijs af en je wordt vervoerd. Ideaal land voor mensen met wrakke knieën. Soms moesten er een paar balen rijst aan de kant worden geschoven en dan konden we mee. Of schoonmoeder moest even ergens geparkeerd worden zodat er plek was voor ons. Ik had de indruk dat ze er niet echt doen aan taxi-vergunningen of wetten waaraan vervoer dient te voldoen.
Ik heb ze niet allemaal getest, dus ik kan je niet adviseren wat het comfortabelst reist.



In Thailand nog, daar ziet het vervoer er degelijk uit. 


Er passen met gemak 20 koffers in een autootje. 


 Of op een vrachtwagentje. 
Wel iemand erbij zetten die de chauffeur waarschuwt als er een afgevallen is. 



Slechts een vrouwelijke chauffeur gezien! 


Voor het beste uitzicht. 



Op de snelweg mag het ook zo. 


Kijk eens wat een prinses! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten