Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

zaterdag 7 januari 2012

Faiza is mijn held

'Faiza is mijn held' is me door de prachtige tekeningen van Jenny Bakker heel dierbaar geworden. Zij heeft echt iets bijzonders gemaakt van mijn boek! Het meisje op de cover is zo heel erg Faiza!

Het boek schijnt ook moeiteloos de weg te vinden in kinderboekenland, tot op heden kreeg het alleen lovende reacties.
Allereerst is er natuurlijk de vreugde bij mij dat het boek genomineerd is voor de Nederlandse Kinderjury. Ben ik erg blij mee. Zodra er gestemd kan worden, zal ik dat hier melden.

Biblion meldt:
Het dappere Afrikaanse meisje Faiza redt de hond van een oude hulpbehoevende man van de verdrinkingsdood. Ook later blijven zij en haar vriend Tomas ervoor zorgen dat de hond opknapt. Weinig mensen beseffen dat zij, haar moeder en broer de oorlog ontvlucht zijn en intens hopen op een verblijfsvergunning. Door alle belangstelling voor Faiza's heldendaad, zelfs van de krant en tv, komt daar verandering in. Populair verhaal rond een actueel thema (asielzoekers) verpakt in een avontuur dat gemakkelijk aanspreekt. Het geheel is vlot en onderhoudend geschreven .
Klik hier voor de volledige recensie: Biblion

Kinderboekenpraatjes.nl schrijft onder andere:
Netty van Kaathoven heeft voor dit boek een eigentijdse insteek gekozen door een elfjarige Afrikaanse asielzoekster als hoofdpersoon te kiezen. Van Kaathoven verwerkt deze specifieke achtergrond kunstig door het verhaal, met een opmerking hier en een gedachte daar wordt voor de lezer ingekleurd wat de geschiedenis van Faiza is. Lees de hele recensie hier: Kinderboekenpraatjes

Trotsemoeders.nl schreef ook een lovende recensie: Trotsemoeders Ze eindigen met:
Faiza is mijn held is een bijzonder jeugdboek, goed en vlot geschreven, geloofwaardig en interessant. Een aanrader om kinderen meer inzicht te laten krijgen in onze huidige maatschappij. En daarnaast om gewoon een boeiend verhaal over een paar dappere kinderen te lezen.

Zo wil ik er nog wel een paar lezen! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten