Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

vrijdag 6 januari 2012

Wat vindt de ander van Vicca en SOS Paard verdwenen?

(Dit is een opnieuw geplaatste tekst van mijn oude blog)

Ik vind het heerlijk om een paardenserie te schrijven. Me weer even dat paardenmeisje van veertien te voelen. Maar belangrijker is of anderen het leuk vinden om te lezen. Inge Arons van dieren4u.nl in ieder geval wel.

Dit zegt ze over SOS Paard verdwenen:

Was jij op zoek naar een nieuwe paardenserie? Dan zou ik zeggen: 'Stop, niet verder zoeken!'
Zeker weten dat deze nieuwe serie 'De paardenmeiden' aan je verwachtingen zal voldoen. S O S Paard verdwenen is het eerste deel van deze serie. Ook meiden die minder bekend zijn met typische paardentermen kunnen het rustig lezen, want achter in het boek worden ze netjes uitgelegd.

Het verhaal is levendig en boeiend geschreven, maar bovenal realistisch waarbij vreugde en verdriet elkaar afwisselen waarbij de vriendschap van de drie meiden de basis vormen voor steun, kracht en de nodige portie moed omdat ze op zoek zijn naar een nieuw tehuis voor de (nukkige) pony Wendo die na 28 jaar met pensioen mag gaan. Deze combinatie zal er zeker voor zorgen dat de kinderen het boek niet aan de kant kunnen leggen.

http://www.dieren4u.nl/krant/?p=2508 Daar ga ik wel een beetje van blozen.

En dit over Gaat Vicca het redden?:
Dit boek is niet weggelegd voor kleine meisjes of doetjes. Het is een spannend, realistisch verhaal met de harde werkelijkheid in de paardenwereld. De gezellige sfeer van een paardenkamp met een stel joelende kinderen is proefbaar voor de lezer. Ook de superspannende momenten rond Vicca zijn heel goed en realistisch beschreven.  

Lees de hele recensie op:  http://www.dieren4u.nl/krant/?p=3062

Geen opmerkingen:

Een reactie posten