Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

vrijdag 6 januari 2012

Flitsende acties, levendig taalgebruik

(Dit bericht werd eerder geplaatst op mijn oude blog)

Ik kan wel zeggen dat ik blij ben met deze recensie van Biblion (de recensie waarop de biebs een eventuele aanschaf baseren):

Tom (bijna 12) is dol op vrachtwagens. Hoe kan het ook anders als je vader vrachtwagenchauffeur is?! Wanneer zijn vader zelf een wagen koopt en eigenrijder wordt, mag Tom in de vakantie mee om een lading naar Frankrijk te brengen. Maar op een parkeerplaats slaat het noodlot toe. Dieven stelen een groot deel van de dozen. En dan doet Tom iets wat zijn ouders hem altijd ten strengste verboden hebben! Reuze spannend verhaal op AVI-M4, maar ook heel geschikt voor oudere kinderen die moeite hebben met lezen, zoals alle boeken uit de Kokkel'-reeks.
Flitsende acties, levendig taalgebruik. Met veel aantrekkelijke, vaak paginagrote stripachtige tekeningen in heldere kleuren van striptekenaar Eric Heuvel, die de gebeurtenissen prima weergeven. Elke zin begint op een nieuwe regel; maximaal 25 regels op een pagina; goede verdeling van de tekst in alineas. Een uitstekende aanwinst, zeker ook in het kader van Kinderboekenweek 2011. Vooral voor jongens en voor stoere meiden. Ook geschikt voor MLK- en ZMLK-scholen, want tekst en tekeningen zijn echt niet te kinderachtig voor tieners. Hulde aan de schrijfster die het boek zo schreef dat het zowel voor beginnende lezers als voor veel oudere moeizame lezers interessant en spannend is! Vanaf ca. 9 jaar. – Virgi Smits-Beuken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten