Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

maandag 16 april 2012

Ik vond mijn hoofdpersoon

Terwijl ik nietsvermoedend op een stoere step door de bossen croste, stond hij daar ineens: Niels. Voor een nieuwe ponyserie die nog geïllustreerd gaat worden, waren de illustrator en ik op zoek naar een geschikt fotomodel voor pony Pluis. Alle shetlanders die ik zag waren te sloom of te klein of te dik of te lelijk. En toen stond zomaar ineens Niels voor mijn step. Harig en ruig. Met glimmende, ondeugende oogjes. Hij moest het zijn.
Zijn eigenaar vond mijn vraag misschien wel een beetje vreemd,  maar vond het toch al snel goed dat ik wat proeffoto's van hem nam. Die worden nu bekeken door de illustrator en als ze bevallen krijgt Niels binnenkort een superbelangrijk modellencontract! Per fotosessie verdient hij minstens twee winterpenen en tien lekkere paardenbloemen. Af en toe zelfs een appel. Moet je eens zien hoe braaf hij daarvoor model gaat staan!

1 opmerking: