Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @
Posts tonen met het label Een valse pony. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Een valse pony. Alle posts tonen

donderdag 30 januari 2014

Is de pony wel vals?


Inge Arons schreef in de Online Dierenkrant een recensie over Een valse pony? Het boek kwam uit in de Kokkelreeks van uitgeverij De Inktvis. Het is een zogenaamd Makkelijklezenboek voor kinderen die niet zo vlot lezen. Dat vergt extra inspanningen van de schrijver om het boek dan toch boeiend en spannend te maken.
Volgens Inge ben ik daarin geslaagd:
In eenvoudige bewoordingen is Netty van Kaathoven toch in staat geweest om een super spannend avontuur te schrijven over een witte pony die een ongebruikelijk karakter heeft en dus een gebruiksaanwijzing op zichzelf is. Maar het hoofdpersonage Lotte laat zich niet zomaar van de wijs brengen.

De hele recensie lees je hier .


Voor kinderen die een boekbespreking over het boek willen houden, of kinderen die reclame willen maken voor het boek in hun manege hebben we ansichtkaarten van de kaft. Stuur me even een mailtje en ze komen gratis naar je toe.

donderdag 16 mei 2013

Soms heb je iets in je hoofd...

Voor alle paardenmeiden die niet zo vlot lezen, komt er deze zomer ook een paardenboek van me in de winkel. In de Kokkelreeks van Uitgeverij De Inktvis. Een valse pony? gaat het boek heten. Het leesniveau is AVI-E4.

Als kermisman Jan na afloop van de kermis verdwenen is met zijn pony's staat pony Witte nog vastgebonden aan een hek. Met een brief voor Lotte. Volgens Jan is de pony vals en mag Lotte haar hebben. Dan begint de spannende zoektocht naar de eigenaar van pony Witte.

Voor de cover had ik gedacht aan een fris en vrolijk paard (Witte), een leuke meid (Lotte), een kermis, een vleugje Tina met een sprankeltje Penny, zoiets.
En laat Richard van de Pol dat nou precies zo kunnen maken.
Is dat mazzel of niet?
Voor mij in ieder geval wel. Ik denk voor veel paardenmeisjes ook!
(Klik op het plaatje voor een vergroting)