Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

woensdag 19 september 2012

Smelten voor een klein ventje!

Altijd weer spannend als je je tekst uit handen geeft aan een illustrator. Hoe zal hij/zij het lezen en hoe ziet zij/hij de hoofdpersoon? Nu had ik voor mijn Willewetedeel 'Naar het ziekenhuis' natuurlijk een fantastische illustrator toegewezen gekregen van de uitgever: Marjolein Hund
Vol verwachting keek ik uit naar haar eerste schetsen. Ze stuurde me een sfeerillustratie van het kereltje Stef. Stef is een beetje zielig, want hij moet naar het ziekenhuis om buisjes in zijn oren te laten zetten. Uiteraard moet zijn steun en toeverlaat Beer dan mee.
Of ik akkoord kon gaan met deze 'Stef'?
Daar hoefde ik niet lang over na te denken: ik zag hem en ik smolt meteen. Wat een lief kereltje en wat past hij goed in het verhaal!
Deze week stuurde ze me al wat meer schetsen voor het boek en ik kan alleen maar zeggen: het wordt weer fabeltastisch mooi! Blij, blij dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten