Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

woensdag 8 januari 2014

(W)onderwaterwereld

















Smoerkel

Laatst vroeg men mij:
wanneer heb jij
voor het laatst de smoerkel gezien

Nou… nog onlangs
niet lang geleden
misschien een dag of tien

Zij zwom hier zorgeloos in de poel
vinde en spartelde zonder doel
tentakels hopeloos in de war
knerkels en weperds in haar schar
Zij zwoeste tomeloos: zwomp, zwomp, zwomp
voelde zich heerser in de plomp

Zij wipwapte met haar roerig staartje
zwom weg toen met een pittig vaartje

Daarna heb ik haar niet meer gezien
Ja… ik denk een dag of tien

(Klik op het plaatje voor een vergroting. 
Gedicht en illustratie (c) Netty van Kaathoven)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten