Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

dinsdag 1 mei 2012

Talentvolle meiden

Op de academie Sint Joost zitten erg talentvolle meiden. Dat ontdekte ik toevallig en mijn lezers weten dat nu dus ook.
Wat wil het geval? Ik schrijf ook kindergedichten. Die plaats ik dan soms op ansichtkaarten en deel die dan uit aan kinderen in de schooolklassen waar ik op bezoek kom. Ik bestel die kaarten bij de 'grootste-en-bekendste-kaartenbestelsite' op internet en zet daar als achtergrondje een van hun standaarddesigns op. Ze hebben veel variatie, maar toch. Een eigen illustratie is natuurlijk veel leuker.
En gelukkig zijn er dan de meiden van Sint Joost die een stage-opdracht zoeken.

Helemaal blij ben ik met de twee illustraties van Emmy van Ruijven bij mijn gedicht 'Juffrouw Stekelhaar'. Een ervan zie je hier, naast het gedicht.

Juffrouw Stekelhaar


Ik had nog nooit zo’n rare juf
als Juffrouw Stekelhaar.
Tot tien uur lijkt ze heel normaal,
daarna wordt ze toch raar!

Dan staat ze druk te jumpen
en rappen voor de klas.
En doet ze vaak een kikker na
die buitelt in het gras.

Dan bonst De Duffe Meester,
die van de hoogste klas.
Hij roept: ‘Is het nou klaar?
Als je mijn vrouw toch was!’


Maar juf is van haar eigen
en niet van Meester Bons.
Dat is voor haar dus mazzel
en een beetje ook voor ons.



En Joni de Groot  maakte een schitterende illustratie bij mijn gedicht over de regenworm. Deze kaart is alleen geschikt voor niet te teerhartige kindertjes.


 

 

O, wat een feest!


De regenworm in Daan zijn tuin
die wou wel eens op pad
Steeds maar wroeten in de grond
hij werd dat superzat




Hij had een plan, een heel goed plan
plakte zich aan een bal
Daan schopte en zoef, zoef omhoog
Daarna … een vrije val

Hij vloog, hij vloog, o wat een feest!
Nu kon hij zoveel zien
De tuin, de sloot en ook de straat
Het halve dorp misschien

De landing was wel heel erg wreed
Hij had maar kort plezier
hij landde keihard op zijn rug
Zo dood dus als een pier

Over het boek van me dat ook geïllustreerd wordt later meer! Ook zo'n talent van deze academie!

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten