Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

vrijdag 11 mei 2012

Tobben of sukkelen





In de Aldi, twee oude mannen:




  1. Hoe gaat-ie?
  2. Goed, goed. En met jou?

  1. Ook goed… goed… goed, ja. Nou ja, ik loop een beetje te tobben mè de gezondheid.
  2. Ja, we worden allemaal ouder, tobben gaan we allemaal!

  1. Maar gij nie, toch?
  2. Ja, ja, ik loop de laatste tijd ook aardig te sukkelen. Maar ja…

  1. Tja! En hoe is het met ullie Mien?
  2. Ja, nou, die sukkelt al langer. Knie.

  1. Ja, ja, knie. Tis de leeftijd, hè.
  2. En ullie Annie?

  1. Ik heb er ginne goeie kijk op. Da kumt nie mèr goed, jongen.
  2. Wa nou? Wa makte me nou?

  1. Die tobt al zo lang mè de longen. Die makt ut nie lang mèr.
  2. Ja, we goan allemaol unne keer.

  1. Ja, ja, is goed gezegd. Nou, houdoe, wannuh.

De een legt een stukje brie in zijn kar, de ander pakt een brood uit het schap. Allebei vervolgen ze hun weg richting kassa.

1 opmerking: