Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

donderdag 4 oktober 2012

Dis hous hoer?

Vanmorgen. Diep weggedoken in mijn regenjas verlaat ik mijn huis. Op straat staat een onguur uitziende man, maar dat kan ook komen omdat hij schuchter tot en met zijn natgeregende oren in de kraag van zijn leren jas wegduikt.
'Dis hous hoer?' vraagt hij. Hij wijst naar mijn huis.
'Nou nee, zeg ik, niet dat ik weet.' Misschien weet die man dat kinderboeken schrijven slechts een grijpstuiver oplevert, maar om nou meteen naar dit soort nevenwerkzaamheden uit te gaan zien... Bovendien zie ik er toch echt niet schaars gekleed uit met die stromende regen. Niet dat je zegt: zo, die dame wil wel eens van dattum, dat zie je zo.
'Ik wil hoer,' maakt hij me duidelijk.
Tjonge, jonge, en dat al in de vroege morgen. Hij zal daarvoor toch echt met de bus naar de stad moeten, want in onze straat wonen alleen keurige, degelijke huisvrouwen en andere dames van onbesproken gedrag. Sterker nog in de hele wijk, in het hele dorp ken ik er niet een met dit beroep.
'Ik niet veel geld.'
Tja, denk ik, dan vrees ik dat je ook niet veel hoer zult kunnen krijgen. Alles heeft gewoon zijn prijs, ook voor hoeren is het crisis en moet de huur worden... Huh?
'Wat bedoel je?' vraag ik met schaamrood op mijn verregende kaken.
'Kan niet koop hous,' legt hij uit. 'Dis straat hous leeg. Daar!' Hij wijst naar de lege woning een eindje verderop. 'Niet bordje koop op hous. Dis hous hoer? Bij wie?'
Ik wijs hem de weg naar de makelaar in het dorp die onze huizen verhuurt. Beleefd neemt hij afscheid.
Sorry, buurman, slechte start. Als je hier komt wonen, maak ik het goed met een bosje bloemen.

2 opmerkingen:

  1. Dat wordt nog wat als ie hoersubsidie gaat aanvragen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het misverstand blijkt maar weer eens snel geboren... en zo verscheen dan toch die rosse blos op de wangen van een kuis geklede, dorpse, dame!

    BeantwoordenVerwijderen