Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

maandag 8 oktober 2012

Het is groen en het zit op een hek.

Afgelopen week bezocht ik een schoolklas om te praten over gedichten, maar ook over illustraties.
Omdat ik de illustraties van Lisa Brandenburg uit Een vlieg op je vork zo bijzonder vind, liet ik dit boek ook zien.
En ja toen moest er natuurlijk ook een raadsel of mop worden verteld.
'Het is groen en het zit op een hek?'
'Erwtje?'
'Omhoog gevallen gras?'
'Kikker?'
'Groen olifantje?' probeerde een jongen met een blik in zijn ogen van: mij pak je niet meer, ik ken dit soort flauwe vragen.
Toen was het ongeveer op wat ze konden verzinnen en was ik weer aan bod.
'Gewoon verf!'
Wenkbrauwen werden gefronst, vragende blikken gezonden en toen rolde eindelijk een lach door de klas.
Ja, ik geef toe hij is flauw en zo superflauw staan ze niet in dit schitterend geillustreerde moppenboek dat speciaal geschreven is voor kinderen met een laag leesniveau. Gegarandeerd zonder seksistische of buitenlandermoppen, dat u het maar weet.
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen - dit is een reclamepraatje - er zijn er nog wat te koop! Niet veel meer, want ze gaan hard de laatste tijd! Snel dus!

1 opmerking: