Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

zondag 31 maart 2013

Turkije 1 - Geur en kleur!

Afgelopen week reisde ik met een gezelschap rond in het prachtige Turkije. De komende dagen zal ik (tot ik of mijn lezers het zat worden) weer themablogjes schrijven over mijn reis. Net zoals ik over Jordanië deed. Die staan trouwens hier (klik).

We beginnen maar eens eenvoudig om er een beetje in te komen met de geur en kleur, een van de aantrekkelijke dingen van het land.

Deze kruidenverkoper bijvoorbeeld verstaat zijn presentatievak. Zo zie je ze bij onze saaie supermarkt met voorverpakte mini-zakjes tegen maxi-prijzen niet.
De verkoper vond trouwens wel dat ik moest betalen voor het maken van de foto's. Hij greep me vast toen ik daar anders over dacht. Ik heb hem wat extra Nederlands geleerd: hij kent nu ook 'Doe effe normaal, joh.' En 'Ajuus, parapluus.'
Overigens was deze man al redelijk ver met zijn cursus. Naast 'Allemachtig prachtig' en 'Zeemanprijsjes, special prijs voor u, mij vriend' zei hij ook: 'Forsichtig ansmeren, niet opdringe'. Kijk, zo komen we er wel.

 


Maar ook de natuur kon er wat van!
De sinaasappelbomen bloeiden met bloemen die blijven geuren als je ze na drie dagen als een beduimeld propje thuis in je vestzak vindt en de mimosa wist van uitbundigheid niet hoe ze het meest aanstellerig voor je neus en ogen kon wapperen in het lentebriesje.

 
(Klik op de foto's voor een vergroting)
 
En dan hadden we nog de kleurrijke huizen en schaaltjes en stofjes. Maar die doen we later.

1 opmerking: