Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

dinsdag 14 mei 2013

Koen en PSV


Om de hoek is een baby geboren. Dat gebeurt vaak in deze wijk, maar deze baby is volgens mij speciaal. Naast de bekende babyborden in de tuin prijkt namelijk ook een groot PSV-bord, waarop staat dat Koen (dat is de baby dus) van PSV houdt. Ook hebben de andere borden PSV-sjaaltjes gekregen. Zodat wij het allemaal weten: Koen houdt, twee dagen oud, al hartstochtelijk van deze club.

Arme Koen.
Stel dat hij later van fietsen houdt in plaats van van voetballen. Of erger nog, van ballet of turnen. Oef, dan gaat deze Koen het zeker en vast zwaar krijgen!
Of misschien gaat hij van lezen houden en krijgt dan elke verjaardag weer (zeer tegen zijn zin) een boek uit de reeks Koen Kampioen. Terwijl hij liever een mooi ponyboek zou krijgen.

Of stel dat hij straks voor Ajax is of voor Feijenoord. Mag dat wel? Of wordt hij dan geëxcommuniceerd? Kan hij dan beter voortijdig de ouderlijke woning inruilen voor een morsig kraakpand in de stad?

Ik weet het niet, de tijd zal leren hoeveel ruimte Koen krijgt om een eigen smaak te ontwikkelen.
Ik beloof je alvast, kleine Koen, dat ik je van om de hoek een beetje in de gaten zal houden. Je kunt hier komen uithuilen als je straks op je fietsje zelfstandig door de wijk mag gaan. Als je niet van PSV zou houden, tref je hier een luisterend en begrijpend oor en ik zal het indien gewenst zelfs geheim houden voor je ouders. Tot je oud en sterk genoeg bent voor je coming out.

Go, go, Koen. Maak je eigen leven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten