Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

maandag 7 januari 2019

Laos/Cambodja 3 - De was

Mocht je in deze landen geen schoon setje kleren voor elke dag meegenomen hebben (wat sowieso verstandiger is: travel light when the weather is warm) dan kun je overal je was laten doen. In de hotels, maar ook overal op straat in de stadjes. Per kilo was betaal je een luttel bedrag en aan het einde van de dag ligt de was lentefris op je te wachten bij de receptie. Je loopt dan wel het risico als je het plaatsje bezichtigt dat je plots in een steegje heel bekende onderbroeken of T-shirts ziet wapperen. Aan hangertjes, want vaak doen ze niet aan waslijnen.
Zelf waste ik de twee jurken die ik bezat gewoon 's avonds even in de wasbak met een beetje shampoo. Gaat perfect. In de ochtend trek je de jurk weer droog aan. Maar het is wel slecht voor het verdienmodel van deze arme mensen natuurlijk.
Een paar wasplaatjes voor jullie. De was op het water wordt gewoon in de Mekong gewassen. Ik heb niet geroken of hij lentefris was of naar bloemige weiden rook. Gezien het afvalbeleid in deze landen vrees ik het ergste.
O ja, als de machine kapot is omdat er geen deksel meer op zit, kan hij nog uitstekend dienst doen. Gewoon zorgen dat je handen er niet in vermalen worden, dat is alles.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten