Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

vrijdag 6 januari 2012

Korte cursus boekvazen maken

(Dit bericht verscheen eerder op mjn oude blog)
Men neme een afgeschreven bibliotheekboek. Nee, ik moet zeggen, men redde een afgeschreven biebboek, door het voor 50 eurocent te behoeden voor de papierversnipperaar. Een kinderboek met een harde kaft en zo'n 120 van die dikke bladzijden is handig. Beetje vouwen als je 's avonds op de bank uitgeteld voor de buis naar Knevel en Van den Brink kijkt (bij gebrek aan beter) en voila: daar is je boekenvaas. Hoewel het ook een vaasboek kan zijn. In de opening bovenin steek je een kunstbloem. Ja, kunst, want  als je water in je boekvaas giet stort hij in. Logisch toch?

Als je er nu een aantal maakt, heb je meteen een mooie versiering voor de ruimte waar je een boekpresentatie geeft. Zo dacht ik, met mijn 25-boekenbal in het nabije verschiet.

Dus vouwde ik en vouwde ik, met de tong tussen mijn tanden, de meest fantastische vormen. Het kleuterschoolkind kwam weer helemaal in me boven.
Hoezo mag je geen hoekjes omvouwen in biebboeken? Leef je maar eens helemaal uit!
Klik op de plaatjes om een vergroting te zien en kopieer deze, of maak zelf nog creatievere vormen!

Ik vraag me alleen af wat mijn collega's (die de boeken ooit schreven en trots aan de biebs leverden) van hun recycle-boekvaas vinden. Om hen te eren laat ik de cover eraan. Als je een dikker boek neemt (zo'n streekroman van 400 dunne bladzijden) kun je nog kunstiger vouwen en is je vaas helemaal rond. Verwijder dan wel de cover.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten