Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

zaterdag 7 januari 2012

Stripschapsprijs voor Eric Heuvel

Gefeliciteerd, Eric!
Helemaal verdiend, de Stripschapsprijs 2012 die Eric Heuvel op 10 maart in Gorinchem tijdens de stripdagen krijgt uitgereikt!
De jury roemt hem om zijn historische strips over de Tweede Wereldoorlog, zoals De Ontdekking en De Zoektocht.
Voor het blad Eppo tekende Heuvel de avonturenreeks January Jones. Voor tv-gids KRO Studio verstripte hij 'Toen was geluk heel gewoon'. Ook is Heuvel ook een van de meest succesvolle reclamestriptekenaars van Nederland.
En voor mijn boek 'Een held in pyjama' maakte hij ook prachtige striptekeningen! Onze achterliggende gedachte bij dit soort illustraties was dat kinderen die wat lastiger lezen, vaak wel graag strips lezen. 'Een held in pyjama' is een boek voor kinderen die moeite hebben met lezen van dikke en taaltechnisch ingewikkelde verhalen. Daar passen de striptekeningen geweldig in, zeker omdat Eric het verhaal zo prachtig verbeeldde met die leuke jongen en die prachtige truck! Het werd daardoor een soort stripverhaal met veel meer tekst ertussen.
Mede dankzij hem loopt het boek als een stevig ronkende vrachtwagen!
Dank Eric, je illustraties voelden aan als cadeautjes voor me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten