Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

zaterdag 20 april 2013

Turkije 11 - Kleur!

Het Turkse volk houdt nogal van kleur, en daarom houd ik al meteen van de Turken. Broeken, huizen, tapijten: kleur, kleur, kleur.
Ik moet me dan ook inhouden wat aankopen betreft.
Wat kocht ik allemaal niet?
Deze wijnkaraf. Een erg mooi en ook handig ding. De ober doet zijn arm door het ronde gat, waardoor de karaf op zijn schouder komt hangen. Om een glas bij te schenken volstaat het om voorover te buigen en de wijn begint rijkelijk te vloeien. Ik denk dat het wel wat oefening vergt om niet te morsen. Maar ik weet het niet, want deze kocht ik dus niet.


Ook kocht ik dit snoepgoed bomvol kleurstoffen niet. Hoewel het er heel aantrekkelijk uitzag. En dan moet je je dus een winkel voorstellen die tig toonbanken heeft die allemaal gevuld zijn met lekkers, lekkers, lekkers. Oegh!
Maar ik kocht op straat gezonde nootjes en gesuikerde moerbeivruchten. Want wat eten betreft hebben ze daar echt alles!



Ook kocht ik deze kleurrijke lamp niet, simpelweg omdat mijn huis al vol hangt met kleurrijke lampen en waar zou deze dan weer moeten komen. Maar mooi was hij wel!
En ook omdat ik een kleine koffer had meegenomen, met voorbedachte rade. Nou ja, met die koffer kwam het dus niet helemaal goed, ik heb toch nog wat ruimte moeten huren in de koffer van mijn vriendin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten