Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

zaterdag 20 april 2013

Turkije 13 (slot) - Inspiratie




Op elke reis die ik maak probeer ik een onderwerp te zoeken waar ik over zou kunnen schrijven.
Als je dagenlang dit soort bergen en holen ziet dan kom je natuurlijk al snel uit op een verhaal over verstoppen. Onvindbaar kun je je hier maken.




Tijdens een wandeltocht door een kloof kwamen we op een afgelegen plek waar plots een motor stond. Eenzaam en alleen in het niets. Toen we wat beter keken zagen we waar de eigenaar waarschijnlijk woonde. Onder de golfplaat. Een olijfblik als schoorsteen en verderop nog een ontluchtingskoker. De ingang van zijn hol konden we zo snel niet vinden en het leek ook heel ongepast om ernaar te zoeken. Hier leefde iemand die van privacy hield.

Maar, dacht ik, stel dat hij er een paar dagen niet zou zijn dan zouden in dat hol natuurlijk wel... Juist ja, toen was het verhaal alweer geboren in mijn hoofd.
Wellicht leest u het nog eens!

(Klik op de foto's voor een vergroting)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten