Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

dinsdag 12 juni 2018

Kirgizië 20 - Weven

Ik heb geen verstand van bandweven, maar kan wel genieten van de resultaten. In de yurts, aan kleding of tassen, overal zie je de kleurrijke banden terug die geweven worden op een in mijn ogen houtje-touwtje weefgetouw. Begrijpelijk ook wel vanuit de historie, want een heus weefgetouw meenemen op de kameel is ook wat onhandig. Wat ijzeren of ergens zag ik ook houten paaltjes, wat touw en een paar blokjes hout en hoppa, daar weeft men.




Deze laatste foto is genomen in een museum waar men het principe toont.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten