Een nieuw blog


Blog van kinderboekenschrijfster Netty van Kaathoven. Zoek je informatie over een van mijn boeken klik dan rechts op het juiste label en je krijgt de selectie die je zoekt.
Blogs over enkele reizen van me vind je ook door op het juiste label rechts te klikken.
Wil je me ergens over benaderen mail dan naar zjors#casema.nl en vervang daarin de # door een @

donderdag 7 juni 2018

Kirgizië 3 - Kapot is niet waardeloos.




Als je arm bent leer je te repareren, merk ik in alle landen waar men het niet zo breed heeft.
Ik was verbaasd een soort aftandse tractor te zien staan voor het huis waar we een paar dagen zouden verblijven. Waarom was die niet even aan de kant gezet?
Nog verbaasder was ik toen ik een uur later geluiden hoorde en er een man onder ontwaarde. Het zou toch niet waar zijn dat hij hier nog wat van zou kunnen knutselen?
Nog een uur later hoorde ik prutteldepruttel en hoppa, daar verplaatste de 'soort van tractor' zich op eigen kracht naar het einde van de straat waar hij ons niet in de weg stond. Hoe dat ding nog kon rijden terwijl er bijna niets meer aan en in zat was mij een raadsel.
















Een eindje verderop troffen we later een leeftijdsgenoot aan, met nog wat meer aankleding, ook deze deed nog dienst.



En als de banden dan helemaal vlak en kapot zijn, combineer je die met wat zelfgemaakte stenen van leem en stro, je smeert dat ook netjes af en je hebt een eersteklas muur om je huisje.




 



Is de rest van de tractor ook uit elkaar gevallen dan combineer je wat onderdelen met wat ander materiaal en je hebt een puike omheining voor het vee.

En o ja, wie had bedacht dat je op een stoel alleen kunt zitten als hij nieuw is? Als handelaar op de markt ben je net zo blij met een aftands exemplaar. Zitten is zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten